Lähtökohta
Elintarviketeollisuuden prosesseissa tarvitaan paljon energiaa, lisäksi ruokatuotteiden hiilijalanjälkeä lasketaan. Aurinkosähköpuiston avulla Atria edistää uusiutuvan energian käyttöään ja samalla energiatehokkuuttaan. Hankkeesta on tehnyt mielenkiintoisen sen mittakaava; Atrian Aurinko on Suomen suurin teollisen mittakaavan aurinkosähköpuisto. Siellä myös kehitetään uutta teknologiaa.
Palvelumme
Toteutimme Atrialle viestintäkampanjan, jossa integroimme vastuuviestinnän näkökulman osaksi Atrian markkinointiviestintää. Hyvän energian kampanjassa rajasimme teeman, muotoilimme kohderyhmäkohtaiset ydinviestit, tuotimme sisältöjä ja vastasimme projektinhallinnasta.
Toteutus
Suunnittelimme ja toteutimme sisällöt Atrian omiin ja ostettuihin medioihin. Versioimme sisällöt ja kärjet digi- ja printtikanaviin, mittasimme ja ohjasimme viestinnän toimenpiteitä ja vastasimme myös käytännön toimenpiteiden ja resurssien koordinoinnista. Aurinkolivessä seurattiin yli 200 aurinkopaneelin asennusta, ja brittiläislähtöinen YouTube-vaikuttaja Dave Cad kävi tutustumassa aurinkosähköpuistoon ja Atrian Nurmon tehtaaseen. Aurinkoenergiaan liittyvä opiskelijakilpailu on käynnissä.
Lopputulos
Atria yhdistetään aurinkoenergiaan.
#atrianaurinko-viestintä on osa Atrian yritys- ja vastuullisuusviestintää, jota vahvistamme Atrian viestintäkumppanina.
Tutustu: atria.fi/atrianaurinko
