Lähtökohta
Hävikin vähentäminen on monella teollisuusalalla tuottavuuden ja kannattavuuden perushaasteita. Usein hävikkiä voidaan minimoida tekemällä arjen pienet asiat tarkemmin. Atria pienentää hävikkiä tuloksellisesti ja saa aikaan entistä parempaa tuottavuutta, työturvallisuutta ja laatua. Konsernitasolla yhden prosentin hävikin pienentäminen tuo yhtiölle miljoonien eurojen säästöt.
Ruoan tuotannon ja laajemmin koko ruokahävikin minimointi on hyvin ajankohtainen ja tärkeä asia tuottajille, teollisuudelle, kaupalle ja kuluttajille. Atrialla on iso rooli tässä ketjussa. Hävikin vähentäminen on osa Atrian strategiaa.
Palvelumme
Suunnittelimme hävikin vähentämiseen tähtäävän viestinnän painopisteitä konsernin kaikilla tehtailla ja niiden yksittäisillä osastoilla. Integroimme hävikkinäkökulman myös osaksi Atrian ulkoista viestintää.
Toteutus
Kehitimme Hävikki on ihan turhaa! – konseptin, joka yhdistää kaikkia viestinnällisiä toimenpiteitä. Toteutimme sisällöt Atrian sisäisiin kanaviin sekä käytännön työkaluja osastokohtaiseen työhön.
Lopputulos
Tieto hävikin vähentämisen merkityksestä on kasvanut ja mikä tärkeintä, lopputulos on konkreettisesti mitattavissa.