LÄHTÖKOHTA
Viestintä pirstaloituu ja eri kohderyhmien tavoittaminen perinteiseksi miellettyjen viestintäkanavien kautta on yhä haastavampaa. Tavoitellut kohderyhmät on kohdattava siellä, missä se on tarkoituksenmukaista ja keinolla, joka mahdollistaa kohderyhmälle ominaisen tavan viestiä.
Asiakas toivoi uuden kanavan perustamista ja liikkeelle laittamista kahdelle organisaationsa toimijalle yhteiskäyttöön: Instagramia työantajaviestinnän ja yritysviestinnän työkaluksi.
PALVELUMME JA TOTEUTUS
Konseptoimme Atrian viestinnän ja työnantajaviestinnän tueksi life@atriafinland -konseptin ja Atrian olemassa olevaan viestintäkokonaisuuteen sopivan sisältövalikoiman. Määrittelimme sisällöt tarkasti halutuille kohderyhmille ja ideoimme säännöllisesti toteutettavia ja toistuvia teemoja. Suunnittelimme helposti yhdessä asiakkaan kanssa ylläpidettävän kokonaisuuden, jonka projektinhallinnasta vastaamme. Perustimme kanavan lokakuussa 2021. Vaalimme sisältösuunnitelmaa ja teemme postaukset. Teemme kampanjanomaisesti myös ostettua mainontaa yhdessä asiakkaan kanssa asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi.
LOPPUTULOS
Life@atriafinland on tavoittanut osana työnantajaviestintää parhaimmillaan kymmeniä tuhansia kohderyhmänsä ihmisiä yksittäisillä postauksilla. Kanava on myös herättänyt kiinnostusta sijoittajapiireissä – onhan sen #ruokaajarahaa -konsepti ainutlaatuinen tapa kertoa yrityksen taloudellisista näkymistä.
Vain puolessa vuodessa kanava on saavuttanut Atrian yritysviestinnän valikoimassa vakiintuneen aseman ja sen feedissä vierailee säännöllisesti noin 8 000 ihmistä kuukaudessa. Siitä on tullut vahva media, joka kuvastaa kiinnostavalla tavalla elämää Atrialla.
Tutustu life@atriafinland -kanavaan.
