Sustainability by Atria People (Atrian vastuullisuusviestintä) kertoo todellisista teoista, joita tekevät atrialaiset ihmiset. Atrialaiset perhetilalliset lähtivät 10 vuotta sitten omilla kasvoillaan ja nimillään takaamaan todennetusti läpinäkyvää ruokaketjua – kertomaan siitä, mistä ruoan liharaaka-aineet tulevat. Nyt atrialaiset työntekijät kertovat oman persoonansa ja työnsä kautta vastuullisista teoista, joita itse tekevät arjessaan. Muun muassa näistä: kotimaisten valkuaiskasvien viljelystä, pakkausten kehitystyöstä käytettävyys ja materiaalien hallinta kärjessä ja liharaaka-aineen hiilijalanjäljen laskemisesta.
Vastuullisuus on arjen tekoja, joita ei voi irrottaa yrityksen muusta tekemisestä. Atrialla vastuullisuusviestinnän teemana on, ettei vastuullisuutta tehdä kompromissien kautta. Hyvää omaatuntoa ei osteta. Vastuullisuudesta kerrotaan tekojen kautta koko ruokaketjussa ja koko Atria-konsernissa.
Vastuullisuus on arjen tekoja, joita ei voi irrottaa yrityksen muusta tekemisestä.
Kompromisseja ei haeta visuaalisuudessakaan. Totutusti vastuullisuudesta viestitään kuvituksella, joka vie ajatukset ehkä jopa toiseen todellisuuteen. Atrian vastuullisuusviestinnässä katsotaan maailmaa ja arkea rehellisesti, jopa raa’an rehellisesti.
Kompromisseja ei haeta visuaalisuudessakaan.
Tässä kampanjassa olemme olleet toteuttamassa valmista visuaalista konseptia. Olemme haastatelleet atrialaisia asiantuntijoita ja kiteyttäneet heidän ajatuksiaan vastuullisuudesta ennalta konseptoidun tone of voicen tyyliin. Olemme koordinoineet ison määrän valo- ja videokuvauksia ja käsikirjoittaneet videoita. Koordinoimme aineistojen julkaisua yhdessä Atrian viestinnän kanssa.